Pari kertaa se kopsahti sääriluuhun ja sitte se kopsahti kolmannen kerran romulavalle...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Opel Monza 3.0 GSE `86
Collapse
X
-
Se ajatus että ostaa auton mihi laittaa vain alustasarjan ja vanteet, ajelee. Ei.
Takapään kaikki ripustukset ja muut lelut on ilmeisesti -10 kantturoissa puhallettu, maalattu, uusittu. Sinne vaihtui jouset ja iskarit pelkästään.
Etupää onkin sitten toinen tarina.
Dinitrol-mies on kyllä antaumuksella levittänyt soossia kaikkialle muualle paitsi jarruihin.
Tukivarret ja oikeastaan kaikki muukin on sentin paksussa ruostesuoja/hiekka kerrostuman peitossa.
Lopputulema olikin että etupäästä kaikki pois.
Neljä kertaa kun höyryllä ja liuottimella pesi niin rupesi löytymään ihan metallipintaa.
Tähän kun ei tunnu oikein löytyvän enää mitään pyörien ripustuksen/tuennan osia, niin kaikki lähti pulveroitavaksi. Saa pelastettua vielä kuntoon.
Kumipuslat vaihtuu uretaanisiin.
Viime kesän ihmettelyt, että miten prkl tää on näin kauhee ajaa. Syy löytyi.
Oikean puolen reaktiotanko laitettu joskus väärinpäin. Rengas ei ehkä ollut ihan niinkuin kuuluisi...Viimeksi muokannut MikaSS; 18.4.2020, 18:11.
Comment
-
No kaikki muu jos näyttää hyvältä niin jarruthan olis ollu kauheet.
Kannakkeet oli oikein hyvät, ei ruostetta.
Satulat myös melko hyvät mutta männät nähneet parhaat päivänsä. Eikä ollut kovin herkät liikkumaan. Jotain todella tahmaista oli mäntien pinnassa.
Tiivisteet ja männät tulee uutta.
Satulat jos vielä lasimurskalla puhaltelee ja musta väri pintaan.
Letkut vaihtuu samalla vaivalla teräspunoksiin.
Harrasteetkin alkaneet vähän etenemään kun sai kaikki saman katon alle 1km päähän kotoa. :)
Ei tartte olla muitten armoilla ja ajella ympäriinsä.Viimeksi muokannut MikaSS; 18.4.2020, 18:16.
Comment
-
-
Vähän tää alustan laitto nyt eskaloitui.
Oli vähän rapsakan oloista iskaritornissa. Lopputulemana siihen tuli kurkistusreikä. Siitä vähän isompi pala pois ja siisti paikkapelti. Tietenkään ei saa näkyä että siinä mitään ois. Saattoi vähän sitte karata koko homma...
Kaikki saumat tuli ajettua puhtaaksi ja liruteltua rust converteria.
Comment
-
-
Sitä en tiedä pitäskö tähän nyt olla tyytyväinen...spraymaalaukset on aina vähä perseestä. Purkin asento sanelee niin paljon ja tuntuu että on aina arpaa miten se suutin suihkii.
Jos sen kelpuuttaisi konehuoneen pikakorjauksena. Ruosteet otettu kiinni ja yhtenäinen sävy ilman kellertymää.
Comment
-
Jättääkö toi Radex normaalin mustan fosfaattipinnan ja sitten vedät siihen vesipesun jälkeen pohjamaalin ja pinnat normaalisti? Itse kokeillut nyt JM:nkin mainitsemaa Fertania, jolla putsasin baijerilaisprojektin sisältä lattiaa ja rintapeltiä. Fertanissa jättää sinkkifosfaattipinnan, minkä olen luullut olevan jotenkin parempi perusruosteenmuuntajiin nähden.
Comment
-
Pikkuhiljaa jos tätäkin taputtelisi kasaanpäin.
Uretaanipuslaa ja uudet alapallot. Kaiken pienen väljyyden tilalle uutta.
Iskarien yläpäiden laakeroinnit pesty ja puhdistettu täysin. Metalliosat puhallettu ja maalattu. Laakereihin punaiset kunnon vaseliinit.
KAW iskarit ja jouset.
Comment
-
Uskomatonta kyllä. Iski jonkulaine pieni into eilen että Monza leimattava ennen vloppua.
Noh...sehän on nyt katsastettu ilman huomautuksia.
Etujarrut nyökkäili rullilla 2.5 arvoja joten lienee satularemontti onnistunut.
Pakoputki yritti katsastuskonttorin nosturiin napsia kiinni mutta ei ongelmaa.
Keulaa tiputettu 80mm ja perää 60mm.
Kalskeen Tepon sanoin: Uusilla osilla siitä tulee vähemmin kauhea. Totta, eihän tuo mikään mullistava ajonautinto ole mutta nyt sentään kulkee suoralla tiellä suoraan. Ei tarvi koko aika vatkata rattia johoki suuntaan.
Öljycooleri tyhjennetty ysäriöljyistä, puhallettu, maalattu ja entisöity osat oman vaatimustason puitteissa. Letkut tuli uudet.
Borbet B 8.5x17 ET13 ei edessä mahdu pyörimään 215/45 kumilla joten 205/45 tilattu.
Taakse istuu melko hyvin 10x17 ET26, 245/40 renkaalla.
Joku oli volvon parkkeerannut nenän eteen niin piti ottaa pieni vertailukuva normaalikorkuiseen autoon.
Alla pyörii toistaiseksi Borbet T 17", 215/45 kumeilla.
Viimeksi muokannut MikaSS; 14.8.2020, 21:00.
Comment
-
Semmonen lookki nyt kehkeytyi.
Keskilätkät on vielä laatikossa. Ainakin yksi kiinnitysruuvin kierre on entinen, niin pitää vähän askarrella.
Vanteilta pyöräytettiin pois 215 45 ja 245 40 kumit. Näytti niin kovin ylikokoisilta ja kaaret kävi hyvinkin ahtaaks. Tilalle tuli 205 45 ja 235 40.
Madallus on luokkaa 80/55.
Eiköhän tän kesän tekemiset ollu tuossa.Viimeksi muokannut MikaSS; 27.8.2020, 20:11.
Comment
Comment